vrijdag 14 januari 2011

Grote plannen

Heb je ze ook gezien op internet en in de winkel: die leuke poefjes en die prachtige grofgebreide of gehaakte kussenhoezen? Meestal als ik zoiets zie, denk ik: dat kan ik vast zelf ook wel maken. Maar waar haal ik dat dikke garen vandaan, de Wolschuur hier in de buurt heeft meestal niet dikker dan voor naald 4 à 5, op de markt in ons dorp kom ik niet verder dan nr. 3. Op internet vond ik een tutorial om van oude t-shirts mooi dik garen te knippen. Het is even een werkje maar dan heb je al gauw een dikke bol bij elkaar geknipt, de oranje bol is van 1 t-shirt. Ik kan alleen nog niet echt beslissen wat ik er van ga maken: een poefje, een kussen of misschien wel een plaid van Granny Squares? Benieuwd hoe dat eruit gaat zien.
Inmiddels heb ik al aardig wat oude t-shirts verzameld. Als je knipt volgens het voorbeeld op de site krijg je bij de bochten van die flapjes, dat staat op zich best vintage, maar ook een beetje rommelig. Al denkend (en knippend) schoot me te binnen dat ik pas geleden een 2-persoons jersey hoeslaken in de lompenzak had gedaan, er zat een groot gat in. Ik knip me nu dus helemaal suf, ben bij het elastiek begonnen en werk zo langzaam naar het midden toe, het wordt prachtig en zonder die flapjes! Ondertussen wordt mijn bol dikker en dikker en mijn plannen voor dit garen steeds mooier en groter. Mocht jij er ook nog een briljant plan mee hebben, suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...